DO STARTU ZÁVODU ZBÝVÁ:
|
00
dnů
|
00
hodin
|
:
|
00
minut
|
:
|
00
sekund
|
pořadu o letošní VR je naplánována na 24.4.2024 od 20:45, už se moc těšíme! A kdo nemá Nova Sport, od 25.4. bude možné pořad shlédnout v odkazu zde na stránkách!
20:45 - 21:00
Středa 24.4. Nova Sport 1
20:10 - 20:30
Čtvrtek 25.4. Nova Sport 1
17:00 - 17:20
Pátek 26.4. Nova Sport 1
15:30 - 16:00
Sobota 27.4. Nova Sport 1
10:45 - 11:00
Pondělí 29.4. Nova Sport 2
9:00 - 9:15
Úterý 30.4. Nova Sport 1
10:15 - 10:30
Středa 1.5. Nova Sport 2
12:45 - 13:00
Středa 1.5. Nova Sport 1
0:00 - 0:15
Pátek 3.5. Nova Sport 2
8:45 - 9:00
Neděle 5.5. Nova Sport 2
20:30 - 20:45
Neděle 5.5. Nova Sport 1
0:45 - 1:05
Pondělí 6.5. Nova Sport 1
Vítězstvím v obou etapách si s přehledem zajistila první místo v celém závodě posádka z Jachtklubu Brno kapitána Martina Pospíšila ve složení Tomáš Hlavsa, David Hakl, Jan Hlavička, Ivo Diviš, Jan Procházka, Renata Marečková, Pavla Šmídová a Tereza Kováčová. Velikonoční regatu poprvé vyhrála již před dvěma lety.
Na druhém místě skončil tým SK Halza Michala Konupčíka ve složení Jan Kittler, Zdeněk Třeček, Jakub Dadák, Vít Červinka, Přemysl Pokorný, Vratislav Fibinger a Lukáš Dadák.
Třetí místo vybojovala slovenská posádka Kolotočári Michala Kelemena ve složení Tomáš Pilát, Martin Stopka, Martina Oravcová a Ladislav Slota. V podobném složení, ale v roli kapitána byl Ladislav Slota, tento tým pod názvem Rumové pralinky vyhrál regatu vloni.
Pětibodová penalizace za opuštění pobřežních vod odsunula jinak skvěle jezdící tým Sea U sailing Johana Hirnšala z druhého na celkové čtvrté místo.
A jak závod probíhal?
V sobotu 6. dubna večer v marině Hramina proběhlo slavnostní zahájení a porada kapitánů 24. ročníku Velikonoční regaty, největšího českého offshore závodu v Chorvatsku. Na start první etapy se v neděli ve 12 hodin postavilo 42 posádek závodících na lodích Bavaria 46.
Po otočení ostrova Visovac, který byl zvolen jako první točný, aby se mohlo startovat proti větru, se do čela dostala posádka Johana Hirnšala, druhý plul tým Michala Kelemena a třetí posádka Martina Pospíšila. Za nimi pak celé pole s šedými nebo červenomodrými genakry. Vál severozápadní mistral, který postupně sílil. Lodě pluly k jihu směrem na Dubrovník...U Visu některé poryvy byly i přes 25 uzlů.
Pomocným cílem u Vela Luky na Korčule propluly první tři lodě ve 21.30 – jako první Kolotočári Michala Kelemena, druhá posádka Johana Hirnšala a třetí tým Martina Pospíšila. Plulo se stále s genakry. Kromě tří lodí – Jana Pokorného, Tomáše Straky a Petra Froňka, které se vydaly do Korčulské trysky, zamířily všechny lodě mezi Korčulu a Lastovo. V noci se vítr otočil, přišlo slabé jugo. Nekonečné křižování venkem podél Mljetu ve slabém větru nebo úplném bezvětří drásalo všem nervy… Tři lodě, které pluly tryskou, tam bezpečně zakotvily a do cíle dopluly mezi posledními.
Do cíle se doploužil velkým obloukem z volného moře jako první tým Jachtklub Brno Martina Pospíšila. Cílem projel v pondělí ve 22.40. V závěsu za ním doplula loď Johana Hirnšala. Na třetím místě skončila loď Michala Kelemena. Poslední lodě dorazily do Dubrovníku až v úterý ráno. Tým Johana Hirnšala dostal od hlavního rozhodčího závodu Reného Sehnala pětibodovou penalizaci za opuštění pobřežních vod při křižování pod ostrovem Lastovo.
„Nejtěžší byla dvě nervy drásající bezvětří, nejdřív když se měnil mistral na jugo a pak tradiční před Dubrovníkem…,“ popsal Martin Pospíšil průběh první etapy. „Zažili jsme i velmi dramatické okamžiky. Nejprve nám před setměním u Visu praskl výtah genakru. Genakr jsme vytáhli znovu na topenantě, David strávil dlouhé minuty na stěžni v silném větru, aby se pokusil výtah znovu protáhnout. To se nepodařilo, topenanta vydržela pouhých 15 minut. Gena musela dolů a genakr šel na výtah od ní. I přes toto provizorní řešení, jsme se stále drželi na čele,“ dodal.
Volné úterý strávily posádky různě – některé opravovaly prasklé výtahy, roztrhané genakry a další neduhy již postarších charterových lodí, na nichž se závod jezdí. Jiné vyrazily na prohlídku krásného centra Dubrovníku nebo na dobré jídlo do místních restaurací.
Ve středu 10. 4. v 8 hodin ráno u recepce mariny Frapa v Dubrovníku proběhlo setkání kapitánů. A v 11 hodin už se startovalo zpět. Točným bodem byl jihovýchodní mys ostrova Koločep, maják Bezdanj musely lodě obeplout pravobokem. Jako první se to podařilo lodi Martina Pospíšila, za ní lodím Petra Krause a Jana Pokorného, těsně následované dalšími. Genakry šly nahoru a lodě se vydaly ve slabém jugu na zpáteční plavbu.
Většina flotily se vydala na volné moře, mezi Mljet a Pelješac jich plulo jen pár. Při západu slunce se lodě pomalu sunuly ke konci Mljetu. Jugo téměř ustalo. Na čele se držel Petr Kraus z venkovní strany Mljetu, dobře na tom byl také Vlasta Faktor v Mljetském kanálu a skupinu na volném moři vedl Michal Kelemen. Kdy a komu přijde vítr?
V noci konečně přišel slabý mistral a lodě křižovaly mezi Korčulou a Lastovem. Na čele pluly lodě Michala Kelemena, Jiřího Macha a Johana Hirnšala. Vlasta Faktor společně s Martinem Slížkem zamířili do Korčulské trysky, to se opět ukázalo jako špatná volba…
Za Korčulou se do čela dostala loď Michala Konupčíka, před loděmi Martina Pospíšila a Pavla Horáka. Mistral postupně sílil až k 25 uzlům. Na vedoucí trojici se dotáhl tým Johana Hirnšala a všechny čtyři lodě zamířily na závěr etapy mezi Žirje a Kakan. Tam se mistral změnil na předpovídanou bóru a lodě upalovaly osmiuzlovou rychlostí k cíli před marinou Hramina. Ten jako první proťala loď Martina Pospíšila.
„Nejtěžší pro jachtaře jsou flauty, kdy s tím nemůže vůbec nic dělat, může ztratit všechno, co do té doby získal a nemůže získat nic, co před tím ztratil,“ souhlasí s kapitánem taktik týmu z Jachtklubu Brno Tomáš Hlavsa. „Měli jsme vlastní taktiku, jak proti bezvětří bojovat. Rozhodli jsme se bezvětřím prožrat. Zkonzumovali jsme veškeré potraviny, které jsme měli na lodi,“ dodal s úsměvem.
Za ním se odehrál souboj „tělo na tělo“ mezi posádkami Johana Hirnšala a Michala Konupčíka, který byl nakonec v cíli o chlup dřív. Po průjezdu čtvrtého Michala Kelemena, bóra přestala foukat a zbytek flotily se opět ploužil do cíle až do rána. Někteří dopluli až těsně před limitem, který byl stanoven na pátek 12. 4. ve 12.00. Několik lodí muselo etapu vzdát, protože by cílový limit nestihly.
„Měli jsme jasnou taktiku – první den to nezkazit a druhý den zvítězit, což skoro vyšlo,“ vysvětlili nejmladší členové posádky Michala Konupčíka Jan Kittler a Lukáš Dadák, který je mimochodem reprezentant v olympijské třídě 49er. „Těsně před cílem druhé etapy jsme měli štěstí, že nám přišel poryv a díky tomu jsme se dostali na druhé místo.“
„Konkurence je obrovská a kromě toho, že musíte umět dobře jezdit, potřebujete i kousek štěstí. My jsme ztráceli hlavně na stoupačku v silném větru, protože jsme jeli jen v pěti a váha nám chyběla. Ale celkově jsme spokojení, kurzy s genakrem se nám dařily. Startovat na Velikonoční regatě v tak početném poli a v takové konkurenci je vždy radost závodit. Už se těšíme na příští rok,“ uvedl Michal Kelemen.
Za slunečného počasí, které provázelo celý závod, proběhlo také od 14 hodin slavnostní vyhlášení. „Letošní ročník se vydařil. Příjemné počasí, kvalitní závodění, slabý i silnější vítr, napínavé souboje, a hlavně všichni dopluli do Dubrovníku i zpět. Gratulujeme vítězům, děkujeme partnerům a těšíme se na příští jubilejní 25. ročník,“ uzavřela ředitelka závodu Míša Černíková.
Průběh závodu lze přehrát zde: https://seesea.cz/map/vr-2024
Poslechtěte si rozhovor těsně po dojetí do mariny Hramina s vítěznou posádkou Jachtklubu Brno kapitána Martina Pospíšila ve složení Tomáš Hlavsa, David Hakl, Jan Hlavička, Ivo Diviš, Jan Procházka, Renata Marečková, Pavla Šmídová a Tereza Kováčová.
všem posádkám! Těm, co připluly v noci i těm, které ještě bojují na moři. Vzhledem k časovému limitu nebo z jiných důvodů se rozhodly během etapy ukončit rozjížďku posádky č. 5, 10, 31, 32, 42 a 44. Výsledky 2. etapy a celkové výsledky budou zveřejněny po doplutí všech lodí. Slavnostní ukončení závodu s vyhlášením vítězů proběhne od 14:00 na Hramině.
je stanoven do 12.4.2024 do 12:00. Slavnostní vyhlášení proběhne od 14:00 v maríně Hramina.
Na 2. místě doplula posádka č. 19 Michala Konupčíka, na 3. místě posádka č. 22 Jana Hirnšala, také gratulujeme!!!
posádce č. 33 Martina Pospíšila k vítězství ve 2. etapě VR 2024!!!
První tři lodě - 33 Martina Pospíšila, 19 Milana Konupčíka a 22 Johana Hirnšala - upalují rychlostí kolem 8 uzlů mezi ostrovy Žirje a Kakan. Pokud to vydrží, za 3 hodiny je můžeme očekávat v cíli!
Před setměním vítr dosahoval až 23 uzlů, lodě křižují podél pobřeží k severu. Ty nejrychlejší jsou nyní na úrovni Rogoznice.
První lodě již minuly Hvar a míří k pobřeží. Na čele jede loď č. 19 Michala Konupčíka, před lodí č. 33 Martina Pospíšila a lodí č. 8 Pavla Horáka. Téměř všechny lodě nechávají Pakleny otoky na pravoboku, těsně u Hvaru pluje zatím pouze loď č. 13 Jana Pokorného a loď č. 36 Ládi Piskacise.
Fouká mistral kolem 15 uzlů. Zesílí nebo opět zvadne? Nebo přijde bóra? Předpovědi se liší…
V noci přišel mistral a lodě proplouvají mezi Korčulou a Lastovem. Ti nejrychlejší už jsou na severním konci Korčuly. Na čele nyní plují lodě Michala Kelemena, Jiřího Macha a Johana Hirnšala. Vlasta Faktor společně s Martinem Slížkem zamířili do Korčulské trysky. To se zatím nezdá jako dobrá volba… Ale jsme teprve v polovině druhé etapy. Předpovědi se liší – od silného mistralu přes velmi silnou boru až po slabý mistral a bezvětří. Uvidíme, jak to dopadne.
Při západu slunce se lodě pomalu sunuly ke konci Mljetu. Jugo téměř ustalo. Noc bude dlouhá a bezvětrná. Na čele se drží Petr Kraus z venkovní strany Mljetu, dobře je na tom také Vlasta Faktor v Mljetském kanálu a skupinu na volném moři vede Michal Kelemen. Kdy a komu přijde vítr?
Posádka Harryho Löwita dokončila první etapu na 10. místě. Nyní bojuje v polovině pole. Jak viděl kapitán šance před startem?
Většina flotily se vydala na volné moře a míří spíš do Itálie než do cíle. Mezi Mljet a Pelješac plují pouze dvě lodě Pětka Vlasty Faktora a Jedenáctka Martina Slížka. Lodě 31 a 42 v této etapě nezávodí a plují na motor. K večeru má vítr lehat, uvidíme, kde vydrží nejdéle…
Točným bodem je jihovýchodní mys ostrova Koločep, maják Bezdanj musí lodě objet pravobokem. Na čele pluje loď 33 Martina Pospíšila, za ní lodě 17 Petra Krause a 13 Jana Pokorného, těsně následované dalšími. Za majákem jdou genakry nahoru a lodě se vydávají na zpáteční plavbu...
Kapinána Jana Pokorného a kormidelníka Jana Rabana jsme se zeptali, proč zvolili trasu Korčulskou tryskou:
Plánovaný čas startu druhé etapy, která vede z Dubrovníku zpět do Hraminy, byl stanoven na 10. 4. 2024 v 11:00. Sraz kapitánů bude 10. 4. 2024 v 8:00 u recepce mariny v Dubrovníku.
Předpověď slibuje na začátek etapy jugo, dojíždět by se mělo za bóry. Síla větru by neměla překročit 20 uzlů.
Přejeme všem krásný odpočinkový den a tešíme se na fotky od Pavla Nesvadby, který nepřetržitě pracuje.
Vítězem první etapy se stala posádka Jachtklubu Brno Martina Pospíšila ve složení Tomáš Hlavsa, David Hakl, Jan Hlavička, Ivo Diviš, Jan Procházka, Renata Marečková, Pavla Šmídová a Tereza Kováčová.
I oni si užili velmi dramatické okamžiky. Nejprve jim před setměním u Visu praskl výtah genakru, jak se to na lodích z Draga stává. Genakr vytáhli znovu na topenantě, David strávil dlouhé minuty na stěžni v silném větru, aby se pokusil výtah znovu protáhnout. To se nepodařilo, topenanta vydržela pouhých 15 minut. Gena musela dolů a genakr šel na výtah od ní. I přes toto provizorní řešení se posádka stále držela na čele.
A pak dvě nervy drásající bezvětří, nejdřív když se měnil mistral na jugo a pak tradiční před Dubrovníkem…
Poslechněte si, jak to prožil kapitán Martin Pospíšil:
Kromě tří lodí, už jsou všechny posádky v marině v Dubrovníku. Čeká je příjemný slunečný odpočinkový den. Start druhé etapy bude až zítra.
1. místo č.33 Martin Pospíšil
2. místo č. 22 Jan Hirnšal
3. místo č. 28 Michal Kelemen
4. místo č. 3 Stanislav Štrobl ml.
5. místo č. 19 Michal Konupčík
6. místo č. 7 Vladimír Fedorík
7. místo č. 25 Pavel Jakubec
8. místo č. 29 Karel Řeháček
9. místo č. 12 Michal Klokočka
10. místo č. 14 Jiří Mach
11. místo č. 27 Harry Löwit
12. místo č. 38 Erik Hrubý
13. místo č. 11 Martin Slížek
14. místo č. 1 Martin Pavlíček
15. místo č. 30 Milan Ptáčník
16. místo č. 5 Vlastimil Faktor
17. místo č. 8 Pavel horák
18. místo č. 2 Tomáš Vaidiš
19. místo č. 20 Daniel Guryča
20. místo č. 16 Martin Zvěřina
21. místo č. 15 Pavel Bělehrad
22. místo č. 31 Boris Benedikovič
23. místo č. 41 Radim Neuwirth
24. místo č. 35 Evžen Korbel
25. místo č. 24 Radim Poledňák
26. místo č. 40 Ladislav Kutiš
27. místo č. 37 Zdeněk Erban
28. místo č. 36 Ladislav Piskacis
29. místo č. 17 Petr Kraus
30. místo č. 9 Radek David
31. místo č. 21 Lukáš Vejman
32. místo č. 4 Petr Kupka
33. místo č. 23 Karol Rosmány
34. místo č. 10 Miroslav Nejedlý
35. místo č. 43 Petr Lorenc
36. místo č. 6 Jaroslav Bělohoubek
37. místo č. 32 David Knop-Kostka
38. místo č. 13 Jan Pokorný
39. místo č. 39 Petr Froněk
40. místo č. 26 Tomáš Straka
41. místo č. 42 Robert Billik
42. místo č. 44 Peter Heinrich
První tři posádky jsou v marině v Dubrovníku...
pro doplutí 1. etapy je stanoven do 9.4.2024 do 15:00, čas a místo skipper meetingu bude upřesněno zítra do 12:00 hodin.
také posádce č. 22 Jana Hirnšala, která doplula na 2. místě a posádce č. 28 Michala Kelemena na 3. místě! Nyní bude stanoven time limit pro doplutí 1. etapy.
Vítězem první etapy se stala loď Hyveco Neptun team - Jachtklub Brno Martina Pospíšila. Cílem projela ve 22.40. V závěsu za ním doplula loď Johana Hirnšala. Na třetím místě skončila loď Kolotočári - Michala Kelemena. Gratulujeme!
Pozor! Na mapě SeeSea je zakreslená pouze část cílové čáry. Ve skutečnosti je cílová čára mezi dvěma majáky, tedy od břehu k břehu.
posádce č. 33 Martina Pospíšila k vítězství v 1. etapě!!!
Stmívá se. Prvním lodím zbývají do cíle 3 míle. Jako vždy je před Dubrovníkem bezvětří. Za jak dlouho budou opravdu v cíli zatím není jasné. A kdo zvítězí už vůbec ne. Čeká nás dlouhá noc…
Vítr se otočil, přišlo slabé jugo. Lodě pomalu křižují venkem podél Mljetu… Tři lodě, které pluly tryskou, se zatím ještě nerozjely… Pole je jinak vyrovnané, ve vedení se lodě střídají. Jak to dopadne? Doplují do večera do cíle?
Do trysky zamířily tři lodě - 13
Honzy Pokorného, 26 Tomáše Straky a 39 Petra Froňka. Jak to dopadne, co myslíte?
První tři lodě propluly ccs ve 21.30 pomocným cílem u Vela Luky - jako první Kolotočári Michala Kelemena, druhá posádka Johana Hirnšala a třetí tým Martina Pospíšila. Ostatní plují v těsném závěsu za nimi. Genakry jsou stále nahoře, vane příznivý vítr. Zatím to vypadá, že všichni míří mezi Korčulu a Lastovo. Pojede někdo tryskou?
Dalším z favoritů závodu je Johan Hirnšal se svou posádkou. Proč si s sebou vezou dvě pomlázky?
Ostrov Žirje venkem nebo vnitřkem? A mezi Kakan a Kapriji? Flotila se rozdělila na dvě skupiny. Jedna vedená Michalem Kelemenem a Johanem Hirnšalem pluje na volném moři, skupina vedená Martinem Pospíšilem pluje mezi ostrovy Žirje a Kakan a loď Harryho Löwita mezi Kakanem a Kaprijí. Kdo bude nejrychlejší?
Po otočení ostrova Visovac se do čela dostala posádka Johana Hirnšala, druhý pluje tým Michala Kelemena a třetí posádka Martina Pospíšila. Za nimi pak celé pole s šedými nebo červenomodrými genakry…
Lodě se po startu v příjemném severozápadním větru kolem 10 uzlů vydaly k točnému bodu ostrovu Visovac, po jeho otočení zamíří k jihu směrem na Dubrovník...
Posádky pomalu vyplouvají na start první etapy, který je plánován na 12. hodinu. Jak se těší loňský vítěz Michal Kelemen, kapitán posádky Kolotočári - jachta.sk?
jsou spuštěny, start se blíží, tak své favority podpořte a nezapomeňte sledovat https://seesea.cz/map/201593.
Velikonoční regata byla slavnostně zahájena! K večerní pohodě na mole přispívá Únětické pivo!
Někteří již trénují, další lodě se pomalu blíží do mariny Hramina, kde večer proběhne slavnostní zahájení.
Prosím všechny, aby při parkování na Hramině nedávali auta mezi lodě, na recepci dostanete parkovací kartičky, které platí i pro stání na parkovišti za čerpací stanicí INA. Děkuji
budou probíhat dle časového plánu v prostoru recepce na Hramině, v budově před nástupním místem vyhlášení závodu, viz foto.
...a bylo tady včera veselo, stejně jako předchozích pár dní. Ale nyní už by mělo být o poznání lépe. Marína v Drage zatím není dokončená, ovšem i včera se pracovalo... naši pozornost upoutal "maják" na konci prvního mola (vlnolamu) :)
Video z Tisna...
a budou znát své nové majitele. Děkujeme OA SOŠ a SOU Třeboň za zhotovení. M+M
Uvažujete o účasti na Velikonoční regatě? Uvolnily se dvě lodě, tak neváhejte a přihlaste se na poslední chvíli! Bude to jako vždy velký zážitek!
Lodní noviny ve spolupráci s pořadatelem připravili již tradiční tipovací soutěž na vítěze VR 2024, tentokrát o týdenní plavbu po Azorských ostrovech. Veškeré informace a pravidla soutěže najdete zde https://lodninoviny.cz/O-nas/Souteze/Velikonocni-regata-2024. Míša a Michal
Do startu závodu zbývá měsíc a je potřeba se začít připravovat, k hladkému průběhu a dobré kondici závodníků samozřejmě patří dobře se najíst a obléct. A právě k tomu nám firma Expres Menu a Helly Hansen připravili slevové kupóny na nákup jejich produktů. Tyto kupóny jsme poslali všem kapitánům VR 2024 emailem.
Včera večer proběhlo za velké účasti kapitánů a zástupců posádek v Únětickém pivovaru losování lodí Velikonoční regaty 2024. Za nepřítomné posádky lodě losoval jeden z otců zakladatelů regaty Jirka Bělohlávek. Na akci se prezentoval jeden z našich partnerů firma EXPRES MENU, která připravila pro posádky ochutnávkový balíček jejich jídel, které jsou vhodné nejen pro cestování a outdoorové sporty, ale lze je využít i v domácnosti v dnešní hektické době, když nezbývá čas zdlouhavě vyvářet. Firma Expres Menu, stejně jako všichni naši partneři si i letos připravili hodnotné ceny pro vítěze závodu. Jména vylosovaných lodí jsou již uvedeny v seznamu posádek.
MARINA HRAMINA CHARTER
kauce: 2880 €
pojištění kauce včetně genakru:
od soboty 175 € pojistka + 190 € vratná kauce
od pátku (případně dříve) 300 € pojistka + 190 € vratná kauce
extra den: 244 € - nutno složit kauci 2880 € nebo zaplatit 300 € pojištění
přespání na lodi: 140 €
parkování: 12 € / den
internet: neomezený
možnost check-inu od 10:00 hod., - pouze pokud bude loď volná
turistická taxa: 1.35 € / osoba / den
ADVENTURE CHARTER, marína Drage (https://goo.gl/maps/KywnoA4Web51hNgY7).
pojištění kauce: není k dispozici, pro zájemce máme nabídku pojištění pro regatu bez spoluúčasti, bližší info sdělíme zájemcům
turistická taxa: 1.35 € / osoba / den
Moc nás těší, že je o další ročník VéeRky takový zájem, M+M
online registrace 24. ročníku Velikonoční regaty začnou v pondělí 2.10.2023 od 12:00 hodin. Termín závodu je 6.-13.4.2024, propozice závodu budou vypsány do konce měsíce září. Věříme v hojnou účast a do té doby přejeme všem hodně zdaru ve všech směrech, ne jen těch jachtařských. M+M