DO STARTU ZÁVODU ZBÝVÁ:
|
00
dnů
|
00
hodin
|
:
|
00
minut
|
:
|
00
sekund
|
Podcasty a rozhovory jsou dotočeny, loď je vyklizená, pojištění kauce strženo ve prospěch Hraminy a oba vozy již míří k dálnici. Jen Maďar se odsud přesunuje do Řecka, tak sme ho nechali opuštěného na molu.
Závěrečné občerstvení mi bude chybět, ale škola volá.
Jako každý ročník, i tenhle sem si užil a i když ta bramborová medaile zamrzí, jsem moc rád, že jsem tady byl. Díky organizàtorům a soupeřům, díky!
Bft.
je vždy ukrutně těžké najít motivaci k poslednímu příspěvku po dojetí závodu. Člověk je unavený, houpá se to s ním na vysněné toaletě v marině, endorfiny se pomalu vyplavují při likvidaci zbytků lednice, která je cokoliv, jen ne voňavá. Ale pak si uvědomí, že každý příběh má mít svůj konec a věrní podporovatelé v dáli domova možná čekají na závěrečné hodnocení. Druhá etapa - páté místo, neoficiálně celkové sedmé místo. Díky za ty dary. Jak prohlásil Ježura již někdy uprostřed první etapy – na to, co se nám podařilo za jízdy všechno na lodi napáchat, je to obdivuhodný výsledek. Druhá etapa byla už na konci vysilující a místy nekonečná, ale drželi jsme se zuby nehty na vypracované pozici, první pětka byla opravdu naše maximum. A zažili jsme, že i jachting v našem podání může mít svého tomáše řepku, který během pár minut vysekne neuvěřitelný blikanec v podobě jízdy na ostrov, který kapitán v poslední sekundě zvrátí v dobrý konec. Závěrečná nečekaná tišina u otočného bodu u majáku těsně před cílem pak už vlasně nikomu necuchá nervy, protože ty jsou na dně kýblu pod tunou únavy, vyčerpání a lehké odevzdanosti. Protože člověk si může udělat tisíc fotek ze seasee pozice v průběhu závodu, počtá se až projetí cílem. Díky za vaši neutuchající podporu, toto je poslední zpráva z lodi číslo osm, utěrky vyvěšené, zauzená igelitka s vepřovými dary sežraná, kuchyň vyhlásila zase na rok flautu. Over.
Sváťa insbruck
Díky, díky, díky!
Posledních pár hodin byla parádní jízda. Neměl sem moc příležitost psát a fotit, ale určitě ste si to užili už jen že seasee. Jasně že naše zážitky jsou vícerozměrné, ti kdo to znají si to určitě dovedou představit. 👌
Stejně jako si dovedou představit i to vyčerpaní a úlevu, že už je po všem. 😁
Konečné pořadí je v tuhle chvíli přece jen trochu nejasné, uvidíme zítra.
Dobrou noc!
Brzo budeme v cíli, konečné umístění nám pomalu utíká mezi prsty, ale stálo to za to!
Musím se už teď odmlčet...
Náklon, vlny, tříšť, mokrý ruce a neustálý obraty, v tom se nedá pracovat... 😁
Pořád sme mimo stupínkové pozice, ale TOHLE je yachting se vším! Vítr, vlny, obraty, náklon - parádní stíhací jízda!
Na vedoucí lodě máme značnou ztrátu, to asi vidíte I bez mého příspěvku, otázka je, co s tím můžeme dělat. Času ubývá a prostoru udělat chybu velmi málo. Už nemáme co ztratit, pokud chceme bednu, musíme udělat víc než maximum.
Foto z rána
Tak nám to nevyšlo, no...
Situace není růžová, ovšem stále máme před sebou kus cesty. Teď se kousek svezeme na genáč, za chvilku ale půjde dolů a začneme víc stoupat.
Je brzké odpoledne a my se šineme směrem k cíli na stabilní stoupačku, která začala v noci. Nálada na lodi je (polo)závodní, ale únava pochopitelně roste. Nikdo nebere moc vážně naši aktuální plavební pozici, ač je hřejivá, protože do cíle je ukrutně daleko a vzpomínky na naši tancovačku u lopudu jsou stále živé. Kapitán mne u snídaně překvapil dotazem, zda je kuchyň připravena na další den plavby, kontroval jsem, že podle aplikace z 21. století jsme již od osmi ráno v marině, ale prý není zapnutá. V kuchyni byl tedy vyhlášený nouzový stav- tzv režim u sněděného krámu. Diskutoval jsem s kluky možnosti donáškové služby z trogiru, situaci zachránil opět Ježuza, řka, že jeho zauzená igelitka skýtá ještě dostatek masa na další dva až tři dny plavby. Dochází pivo, víno, cola, takže vznikají náměty na nové míchané drinky jako je rum s vodou, tatranský čaj s jamnicou, zelená s olivovým olejem nebo starý dobrý semafor. Nebojte, těmto neřestným svodům se dokážeme ubránit.
sváťa insbruck
Posilněni obědem, zkoušíme se chytit na předpověď, která zatím nevychází. A pokud nevyjde definitivně, bude to špatný.
A že tady těch uzlů máme! Radši ovšem ještě pár dalších přiděláme. 😎
Tak sem nakonec taky našel nejakýho dvojníka, I když ne přímo v posádce.
Kdo napíše obě jména na první dobrou je genius.
Kdo si to vygooglí, aspoň se něco dozví. 😁
Dobré ráno všem!
Sami vidíte, jak to pěkně vypadá a co víc - vstal jsem a Lastovo je za námi! Jsem nadšenej, že jsem ho neviděl za denního světla! 👍
Pokud jste v pracovním procesu, tak nezoufejte, my se dneska taky ještě namakáme dost.
PS :cocacolu nepiju, tak sem to ani nezkoušel. 😀
Pohyb spermií se po hlášení č 13 zjevně poněkud zrychlil, ale můžeme to opravdu považovat za zázrak? Není to jen nudná nevyzpytatelnost místních větrů? (myšleno těch vzdušných proudů)
To se dozvíme na konci závodu, neodcházejte od obrazovek!
Víceméně vše beze změn, chytli sme pás trochu lepšího větru, ale do rána je daleko a Lastovo ještě ani nevidíme.
Vida, přece jen je někdo vzhůru a dává pozor! 👍
Rozkaz zněl jasně, Lastovo levobokem, ostatní věci jsou podružný. 😁
Nejlepším řešením je jít spinkat - teda aspoň mě to pomohlo znamenitě. Před chvilkou sem vylezl a vida, krásně to frčí! 😁
Všem bdícím skládám poklonu, ste srdcaři! 👍
Odpoledne přestalo foukat a tento stav je prozatím setrvalý. Tu a tam se sice na budíku vyloupne rychlost nad 1,5 uzlu, ale Ježura tvrdí, že je to statistická chyba. Při takovéto situaci, kterou lze jen těžko nazvat závodní, se i drobné události, které by jinak zapadly v klokotu soutěžního klání, stávají významnými. Voňtas nám na palubě předvedl hodinu geronto jógy. Vilda odhodil své brýle do moře, čímž značně omezil navigační schopnost naší lodi. Ježura klečel hodinu na hrachu, aby odčinil nepřesné informace stran rodinného receptu na utopence, a kapitán začal samovolně zpívat. Bylo tedy nutné jeho ústa zaplnit večeří a tatranským čajem. Na lodi probíhají sázky, jakou rychlostí poplachtíme ve tři ráno. Nevím, dal bych si raději větrníka.
Sváťa insbruck
Našli jsme mezi námi skrytou identitu a snad i podporu do flauty ....🤣
Krom jediné lodě v dohledu už sou genakry dole, my byli předposlední, ale poté co jsme se pohybovali víceméně stejně "rychle" jako posádka vedle nás, která měla genu o 20 minut dříve, jsme to vzdali.
Poziční světla svítí, očekáváme dlouhou noc.
To sme vám pěkně zabrnkali na nervičky, co? 😁
Jinak se to nevyvýjí tak úplně podle plánu, ztrácíme kontakt na čelo a moc s tím nemůžeme udělat.
Koketovali jsme s myšlenkou jít se točit přímo na čáře, ale kdo ví, třeba je na druhou etapu jiná tolerance, než v té první, tak sme vás nechtěli stresovat a dali sme si větší rezervu.
Počasí je za odměnu, ostatně stejně jako v první etapě. Na oběd je prý brzo (takovej nesmysl), tak se zatím lehce uspokojujeme sušenkama a pramenitou vodou. 😎
Jsa pranýřován kapitánem, že nic nepíšu, jal jsem se tedy vnořit častěji do inline prostoru, abychom jako elon musk ači agáta hanychová byli víc vidět. Nebojte, smažit či rodit děti s různými tatínky nebudeme. Kapitán vůbec dnes od rána nějak víc zlobí a tak jsme ho varovali, že po žních půjde k turkovi (kodové označení pro jednu ze soupeřících lodí), teď rychle seká dobrotu. Start se nám povedl ve stylu obutá neobutá, máme nahozený genakr a valíme na murter. Aplikace z 21. nabízí od rána spousty tras, tak jsme si zatím oddychově vybrali záložku - jachtařské recepty.. nic se však nevyrovná ježurovým utopencům dle receptu maminky jeho ctěné ženy (zdravíme tímto obě, maminku ale víc), ty jsme shltli během pěti minut a obědová pizza je tím oddálena na pozdější dobu.
sváťa insbruck
A jedééém! Po objetí majáku šli ven he akty a hurá na sever!
P. S. Je libo bonbónek?
Nevím čím to, ale letos mi to tak zaplněný nepřipadá, asi už sem si zvykl.
Díky za vaše příspěvky, tohle vítězství je vaše zásluha!
Penalizace nás taky mrzí, nicméně uznáváme, že absence špatného úmyslu nemůže být omluvou k porušení pravidel. (btw, nebyla to jen jedna další loď).
Přejeme vám příjemnou podívanou a našim soupeřům pohodu na palubě pevná lana!
Kapitán už skončil motivační proslov, schoval bič a důtky do kajuty, tak deme makat!
Na první pohled to vypadá na obyčejný den, žádný velký shon, vcelku klid.
To se ale brzo změní, všichni jsme po vykonání různých potřeb zpátky na palubě a brzo budeme vyplouvat.
Naše průběžná pozice není povzbudivá, nebude snadné z toho vyždímat dobré závěrečné umístění, přesto se o to pokusíme. 👍
Přeji všem divákům krásnou podívanou!
Celým dnem se pak nese očekávání na rozhodnutí ohledně našeho nechtěného překročení hranice Chorvatských vod a s tím spojenou penalizací.
Někdy je pak lepší podívat se na vše s nadhledem.
Včerejší dojezd jsme neslavili nijak dlouho a radši jsme se věnovali něčemu příjemnějšímu, totiž spánku. Ve znamení odpočinku se pak nesl celý dnešní den. Menší výlet na blízký kopec, snídaně v 11, nákup, lehký oběd na lodi a k večeru procházka do starého města.
Tak příprava na 2. etapu v plném proudu. Nejodvážnější ( většinou nejlehčí ) z posádky byl vytažen na stěžeň a zbytek odvážlivce jistí...už se těšíme.
Oblíbená smuteční píseň štíhlého barda českého popu zní nocí unisono naším kokpitem, konečné umístění v první etapě vzhledem k jejímu průběhu a naší plavbě zalila naše závodní srdíčka hlubokým žalem. Snad bude další hitovkou na playlistu miro žbirka s čo bolí, to prebolí. Etapa přitom neprobíhala špatně. Existují základní dva druhy startu. Pokud se povede a odstartujeme z předních pozic, tak se kapitán skromně dme pýchou, jaký je skvělý taktik. Pokud start posereme, tak neskromně prohlásí, že to byl záměr, abychom se zbytečně netlačili mezi ostatními. Tudíž my jsme vystartovali s tímto záměrem, po obrátce nahodili genakr a začali se lehce protloukat startovním polem. Počasí ideální, vítr stabilní, aplikace z 21. století ukazuje dojezd do dubrovníku v osm ráno, příchází mi sms, že to prý máme za odměnu. Tak určitě. Střih - deset hodin večer – vítr už konečně polevil pod 26 uzlů, loď se silně kolíbá ve vlnách, genakr dvakrát po spin-outu a jednom nedobrovolném koupání, jsme rádi, že ho máme dole a doufáme, že je v celku. Noční čekání na obrat větru, rozhodnutí o další navigační strategii ve stylu, když Vilda spí, nedělejme nic, aplikace z 21. století ukazuje dojezd do dubrovníku v osm ráno. Tak určitě. Střih - pondělní pozdní odpoledne, jsme u ostrova lopud, 5 mil do cíle, fotíme si pro budoucí generace seasee obrazovku, kde na ukazateli distance to finish máme ze všech lodí nejkratší vzdálenost, aplikace z 21. století ukazuje, že už jsme od osmi ráno v dubrovníku. Střih – pondělní pozdní večer jsme stále u ostrova lopud a užíváme si několik jízd na matějské zdarma, točí se to na místě, jakékoliv pokusy se v minimálním větru rozjet hatí místní silný protiproud. Střih – těsně před půlnocí u ostrova koločep na dohled od cílové pásky se s vroucí něhou díváme na skupinku lodí, která nás míjí dvojnásobnou rychlostí do cíle, my končíme na 17. místě, aplikace z 21. století mlčí. Možná by nebylo od věci zkusit líp placenou verzi.
Dnes je oddychový den, rány, co nezahojí teplá sprcha, čisté slipy či dingač, zkusí kuchař zahladit pečeným roastbeefem s domácí remuládou. Zítra se těšíme na druhou etapu, trošku se bojím, co nám ukáže aplikace. Díky, že nám v takovém počtu fandíte. Zvláštní poděkování putuje za Luckou, Hankou a Kačenkou za jejich nadpozemské buchty. Už téměř nejsou...
Sváťa insbruck
...
Přátelé, pokud jste vydrželi až dusud, tak už nikam neodcházejte, zdá se, že přichází chvíle na kterou všichni tolik hodin čekáme!
Přísně tajným manévrem se nám podařilo vrátit plachetnici špicí směrem k Dubrovníku a vítr se nakonec také nechal přemluvit. 😎
Už to není ani míle, držte nám pěsti, ať to vydrží!
Já bych to s tou bednou zatím nevykřikoval moc nahlas, teď sme od zhruba stejně daleko jako většina ostatních posádek. 😀
To kolem nás jen projeli pořadatelé, aby vyfotili vedoucí skupinku.
Teď už je asi jasné, že osmá hodina na dojezd letos neklapne. Už nic nepredikuju. 😁
Co se pořadí týká pořadí, bude záležet na tom, jak to v kterou chvilku sedne a hlavně na tom, jestli vydrží foukat to málo co fouká, nebo to lehne úplně.SŠanci zatim mají I ti daleko za námi.
Pokud máte pocit, že se vzdalujeme cili, není to pouhý pocit.
Čas si krátíme gůglením a sdílením drobných zajímavých zpráviček z domova i zahraničí a vzpomínáním na to kde sme kdo stáli ve flautě a jak dlouho.
Motivující to příliš není, ale i to patří k závodu.
Pokud vydrží aspoň to málo co fouká a případně se trochu přidá, mohlo by sme být mým odhadem kolem osmé v cíli.
Není to zas taková dálka, ale i tak to skoro není vidět. Před námi Dubrovník, za námi soupeři. 😎
Už na ten Mljet koukáme docela dlouho, zatím to nicméně nevypadá na rychlou změnu. Zrovna teď jak to píšu sice přifukuje, tak uvidíme. 👍
Tak po tom, co se nam v 12 uzlich klidne plavby vyrameckoval genac ("on je dobar, kako novi" = ma asi 10 der, co prelepili stribrnici) a zbyla z nej jen obri tanga a kapesnik, nam jeste ulitla vincna. Matku a sroubky jsme chytili, ten chromovej horejsek uz ne. Nakonec jsme teda opravili i ostatni 3, co uz mely namale a u vsech vse utahli. Vse volne, nikdy neudrzovane. Holt chorvatsky servis. Jeste ze ti hosi opaleni sedi v marine pod striskou a pokuruji, ale aby venovali jedne lodi rocne 10 minut a ty vincny utahli, to ne. Ted se flakame na debilplacku a poklidne snidame. Snad to po poledni foukne.
A takhle se tváříme po ránu
Díky všem pozorným sledujícím a jejich varování ať už skrze zprávy, nebo telefon, nebo ve veřejné diskuzi.
Podle plotru sme měli ještě čas, fakt sme si na to dávali pozor...
Pravidla jsou dána jasně, nikdo tady tu hranici nechtěl přejet.
Už jdete do práce? 😉
Tak co na to říkáte? 🙂
U nás vládne spokojenost spojená s únavou. Jak můžete vidět, už pomalu vidíme I bez čelovek, vítr je stabilní a moře klidné.
Dobré ráno ještě jednou, mějte krásný pracovní den! 😁
O mravním zákonu v člověku bych spíše pochyboval, to však v tuhle chvíli není podstatné.TTy hvězdy sou prostě nejvíc! Pokud tohle v někom nevyvolává aspoň kousek pokory, tak už nevim. 🙂
Není to ideální, ale mohlo být i hůř. Vítr došel, pak se zas vrátil, pak zase odešel...
Pevně doufám, že po probuzení budeme mít tenhle ostrov za zády!
No tak jo, světlo vypadá jinak, ale prakticky vzato - dokud svítí hvězdy, není úplná tma, že? 😁
Není krásnější fotka, než jachta v zapadajícím slunci...
Bohužel sme se moc trhli, tak v tom směru nikoho nemáme...
Co už, tak třeba příště. 😎
Vše jde podle plánu, průjezdní bod by mohl padnout ještě před úplným setměním.
Děkujeme všem fanouškům, i ostatním příspěvovatelům, tipuju, že tato soutěž letos bude přece jen vyrovnanější, než bývalo zvykem, ale snad se ještě zapojí některé spící buňky. 😀
Takže hned na začátku, praskla otěž na genoa. Tak jsme si ji vyměnili. A ted máme za sebou prasklý snap šekl na výtahu genakru. Úspěšně se nám povedlo vytáhnout genakr z vody na loď a poradit si. Snad jsme si vše vybrali a jsme zpět v závodě.
Stratigicky jsme přepustili vedení, abychom pak v pravou chvíli zaútočili na vedení. Kolem čtvrté očekáváme drobnou změnu větru, tak uvidíme, jestli přijde tak jak se nám to bude hodit. 😁
Nevím jak vám, mě se na to krásně kouká. Tohle se neomrzí.
Včera sme toho moc nestihli, tak sme si dnes udělali cvičně pár obratů, provětrali genaker a Johan naladil hlasivky.
Teď si to motorujeme a chystáme se na ostrý start.
Přátelé, kamarádi! Jak napovídá úvodní motto, k dobrým věcem se vyplatí vracet - ať je to družný pobyt v partě přátel, touha vystoupit z šedi mailových dní, nikým nerušená konzumace alkoholu či oblíbená jachtařská regata. Naše posádka tedy již od ledna přes whatsupovou skupinu ladí formu, spřádá strategie, vzájemně kontroluje zdravotní stav svých nejstarších rizikových členů, těší se, až nakonec se i kuchař po velikonocích probere z ročního spánku a začne spřádat jídelníček. A koho tedy loď s magickým číslem osm letos hostí? Prvním klenotem vracejícím se po dvou dobrovolných absencích je Ježura. Nevíme proč, ale pojal od počátku podivnou strategii a prohlašuje se za nováčka. Neznalý pozorovatel by ho skrz jeho tělesnou konstituci viděl spíš za pana nováka, my znalí pak jen lakonicky poznamenáme no-váha. Kromě stabilizační funkce se Ježura notně posunul i na poli gastronomie. Jeho silně zauzená igelitka naplněná slaninami, bůčkem, škvarkovkou a dalšími pochutinami válcuje ostatní obsah lednice, který prohlašujeme za zdravý. Proti tomu Vonťas se vrací po dvou nedobrovolných absencích, zapříčiněných neukázněným sportovním výkonem nesouměřitelným s jeho postupujícím věkem. Je tedy již několik měsíců pod přísným dozorem kapitána, který kontroluje jeho outdoorové activity, aby nás zase nesledoval jen z lůžka, ale konečně z paluby s klikou v ruce. Kapitán Pavel je hvězdnou stálicí naší posádky a potvrzuje zemanovské pravidlo – jen blázen mění své názory. Snídá slaninu s pistáciovým jogurtem, na ostatní huláká příkazy bez ohledu na vzdálenost a důležitost úkonu, a stále beze prášky na smrt, tedy když mu to někdo jiný z posádky náhodou připomene. Profesor Vilda, vedoucí katedry větru a trimu, slaví jako každý rok na regatě své narozeniny. Dělá to svým neopakovatelným způsobem – když si na jeho významný den z posádky kdokoliv vzpomene, Vilda je vděčný a tiše pláče. Jde však s dobou a letos zkouší společně s Peterem experimentovat v nové oblasti – využití AI při navigaci. Tím se totiž v závodění posouváme do 21. století. Vysoký věk, zvyšující se riziko chorob a demence, úbytek sil a občasné absence před lety vedly kapitána k nutnosti doplnění posádky o mladou krev v osobách Peťi a Máry, kteří se stali pevnou součástí týmu. Tito chlapci nejen výrazně srazili věkový průměr naší posádky pod 50 let, ale přidali i nové elementy jako je používání moderních aplikací, online objednávka dingače (Peťo) či nonšalance, šamponový glanc a solidní vystupování (Mára). Za to se jim dostalo odměny a stali se minulé dva tréninkové dny účastníky kurzu řízení lodi pod trpělivým vedením kapitána. Posádku uzavírá kuchař, patron těchto nudných řádků, kterému letos nově přezdívají “muž jednoho čísla”. Bůh ví, co to znamená.
Startujeme dnes po poledni, počasí navzdory názoru VK staršího, že planeta se nepřehřívá, je ryze letní, vítr mírný. Ti, co si pamatují loňskou zimně větrnou taškařici, ví, že je toto za odměnu. Děkujeme, že nám držíte palce a těšíme se na vaše zprávy. Zdravíme též Tudora, naše nehrající startovní eso v rukávu!
sváťa insbruck
Tímto považuji Velikonočku Za zahájenou.
Bft.
Loď jsme převzali poměrně pozdě, ale žádné závažnější problémy nebyly, tak sme vyrazili z maríny snad kolem druhé a v jedné blízké zátoce provedli kontrolu plachet, kýlu atd.
Maďar strávil ve vodě snad hodinu dloubáním slávek z podvozku a na palubě se zatím kontrolovaly a měnily otěže.
To nám zabralo dost času, po návratu už byl čas jít na slavnostní zahájení.
Vážení a milí, srdečně vás vítám u sledování toho nejlepšího co se v současné době sledovat dá. Hlásí se váš oblíbený (že jo!) moderátor, který pro letošní rok tak trochu převléknul kabát a své hlasatelské stanoviště přesunul k jiné posádce.
Odjezd z ČR jsme si dali na tři etapy, jako předvoj dorazil Maďar, zbytek jel ve dvou vozech až v pátek v noci. Náhodné setkání na pumpě bylo díky krabice sushi velmi příjemné. 🙂