DO STARTU ZÁVODU ZBÝVÁ:
|
00
dnů
|
00
hodin
|
:
|
00
minut
|
:
|
00
sekund
|
Na četné žádosti fanoušků a také finanční ředitelky ZSD připojujeme fotku jak z plakátu ;-)
Jak už jste všemi možnými kanály zjistili, propluli jsme úspěšně všechny kanály a umístili se tak, že kanály nemusíme chodit ;-) Další pevný uzel na laně, které jednou poslouží k vyšplhání se k metám nejvyšším ;-)
Jak jsme druhou etapu viděli z naší paluby? Předně, každý správný hospodář a agronom ví, že pole je potřeba pořádně pohnojit. Jenže jak pohnojit celé závodní pole? Řekli jsme si, že když pohnojíme hned start, mohlo by se to na ostatní tak nějak přenést samo. Jak řekli, tak udělali. Bylo to tedy záměrně! Poté co jsme už smykem krouhli první točný bod Kozina, došlo na naši parádní dis-cyp-Linu, nahodili genáč a přišlo první velké dilema. Máme ty lodě předjíždět zprava nebo zleva? Upřednostnili jsme pravidla silničního provozu, takže levý blinkr a frčíme. Až k dalšímu točnému bodu ostrovu Svetac hodinářská práce, trochu přiostřit, trochu odpadnout, trochu nastoupat a hlavně pořadím stoupat :-)
Začíná být obecně přijímaným faktem, že tyhle chorvatské ostrovy na “S” mají své anomálie a nevychází u nich předpovědi počasí. Své o tom ví dokonce až v Izraeli. Vyhrát závod na fintě, že zajedeme záměrně tam, kde se předpovídá flauta nám ovšem letos nevyšla, čert ví proč. Aby se nám počasí za pokažený mistrovský titul vysmálo ještě jednou, jako naschvál nám foukal na cílové linii mistrál.
No nic, i tak se nám urodilo (asi díky tomu hnojení) pěkné celkové umístění. Potenciál však stále je a tak příště tu budeme znovu a s pomocí všech nabyvších zkušeností a dostupných technologií, zejména pak technologií výroby čabajek a dalších uzenin se porveme o své místo na jachtařském výsluní.
Bylo nám ctí, bylo to zas jiné, větrné a studené, nás však hřál pocit, ze jsme prostě na té lodi spolu šťastni.
Gratulujeme vítězům, chválíme organizátory a všem přejeme všem ať si ve zvláštní době zachovávají pevné zdraví tělesné, ale i duševní a těšíme se na shledání nejpozději za rok!
P.S. Speciální pozdrav a díky Ríšovi za proviant, na fotce je z náklonu nejen uzeniny patrné, že litovat své neúčasti nemusíš, neb by ti v podpalubí stejně moc dobře nebylo :-)
martine, tvé hodnocení nám udělalo velkou radost, některé až dojalo, žádná vinšna nezůstala suchá. Zůstaň nám nadále věrný a nestranně nám nadržuj. sváťa ins.
Cepljat po osenju sčitajot,
Jelikož jsem byl u od včerejšího večera několikrát na lodi častován dotazem, kdy bude další článek, beru do ruky poslední pivo a sedám za psací stroj. Letmým pohledem po lodi zdá se, že nám toho dochází víc. Došla cola do rumu, dingač, energie, čisté spodky a včera večer i dobrá nálada. Za to máme stále dostatek masných produktů mistra udiče ježury – odhadem minimálně stále tři kila různých lahůdek. Dobrou náladu si od ranních hodin snažíme spravit závěrečným srdcervoucím soubojem o lepším postavení na konci první dvacítky s lodí číslo 4. Dle aktuálního výhledu z lodi nyní 15 minut vedeme zase chvíli my a to o prsa chorvatské ženy stižené jihoafrickou mutací viru. Souboj se vyznačuje celou paletou nečekaných tahů, jako je vytahovaní genakru na 4 minuty, nelogické obraty či dokonce návrh o fiktivní nasazení genakru, který by zmátl soupeře a přinutil ho v horším případě ke klepání si na čelo, v lepším případě k chybné akci.
jak bystří lingvisti jistě poznali, přísloví z úvodu článku není chotvatrského původu, protože mne v souvislosti s včerejším průběhem etapy nenapadá nic příznačnějšího, než toto ruské pořekadlo. Po startu na chvostu závodního čela jako již klasicky ožíváme po objezdu prvního ostova, kde se mění směr, který vyzývá k jízdě na zaďák a tudíž na genakr. Toto je disciplína, která nás historicky buď proslavuje nebo ničí, nic mezitím. Propracováváme se startovním polem vpřed a panuje dobrá, leč soustředěná nálada. Stačí pak jen drobná nepozoronost a v osm večer nastává jeden a půlhodinová úniková hra - Odmotej si svůj genakr, nic nepřeřízni, neroztrhej, neutop, neutop se, v této hře při plavbě směrem do itálie vítězíme, ale cenovka je jasná, při průjezdu prvním kontrolním bodem o půlnoci vyplňujeme poslední pětku závodního pole. Genakr jsme namotali na vytaženou kosu, ale proti stejnému zážitku před čtyřmi roky, jsme nemuseli vzdát etapu. I tak je nálada na lodi mrtvolná, po průjezdu kolem ostrova Svetac přichází stoupačka a my zkoušíme proplout nocí na lepší místa, není to již ten klasický drajv, ale nevzdáváme to, leč bolest v duších nás závodníků se nedá vymazat….
tož takové to tedy bylo. Čeká nás posledních pár hodin jízdy do cíle, soubor se čtyřkou nevzdáme, ačkoliv teď nás zase berou zleva. Kapitán pod heslem když není kola k rumu, dejte mi červené víno s kolou, pevně svírá kormidlo a my ostaní čekáme na poslední oběd.. aha, kuchař jsem sakra já. a to se ani nechci zmiňovat o faktu, že včera na večeři byl pečený kanec...
Díky, že nám držíte palce, ikdyž se nám zrovna nedaří.
sváťa
Vážení přátelé, letos pod patronátem hlavního sponzora Zemědělských služeb Dynín (ZSD) - partnera těch nejlepších, tj. nás, skvělých jachtařů!
Bezprecedentní neklinická studie koronavirusa (jak zde říkají), která se odehrává v chorvatském Murteru pod krycím názvem VR2021 je v plném proudu a to by bylo, aby jsme zde nezanechali českou stopu! Zatím to vypadá na náš nejlepší letošní vývozní artikel (značka BEstin, made in Country FTF)
Ukazuje se ale už nyní, že se virus nešíří v Yugu, ani v Boře. Investiční doporučení našeho akciového gurua “koupit” tak platí pro automobilky Volkswagen a Zastava (součást Fiatu)
Ale zpět k závodu. Ve jménu posledních trendů agrojachtingu jsme zaseli vítr a čekali sklizeň. To se nám povedlo nad očekávání a proto musela být nakonec I.etapa předčasně ukončena, za což se všem omlouváme.
K samotnému průběhu lze poznamenat, že hned po startu musela velká část závodního pole přehodnotit odvážnou volbu jet na moře a pokorně se vrátit k Pokorným, ať už z jakékoliv lodi. Chytrý Horákyně nevyjímaje.
Další fázi plavby ovlivnil pokyn kapitána - teď si dáme Čutku, to bohužel špatně pochopila část posádky - kuřáci, opustila pozice na trimu a o chvíli později se již valil dým z podpalubí.
A tak jsme nakonec letošní velikonoční poselství věnovali covidovému zmrtvýchvstání našeho kapitána a 13.místem ho zařadili hned za 12 již dávno obsazených míst apoštolů, a to s mottem Pluj a plavba tvá tě uzdraví. A kdyby ne, vezmi Ivermektin, je prý k dostání v JZD Koníkovice.
Z dalších historek? Třeba jak jsme si připíjeli stylově prosponzorsky “na šrot”. Ne tak ovšem člen jiné posádky, jehož “voda” byla nad jeho síly a zpět na jeho loď mu dopomohly až naše síly - vertikální dopravník typu IN a redler typu LM, který je špičkou nejen na poli dopravníků,ale i dostavníků.
Jinak je tu podobné jako u nás, hospody zavřené, nesmí se v nich kouřit, a tak. Ano, jsou i další historky,kterým se těžko věří...
Pokud jde o naši další závodní strategii, řádný hospodář ví, že je potřeba nejprve nakrmit stádo, aby z jeho budoucí nevyhnutelné porážky byl odpovídající výnos. Takže lištičky jsou od startu zakrmeny, leč je přehledná (vše před námi) a lov může být zahájen. Zdravíme stylově od Koziny, když už neprošel točný bod Zverinac. Nutriční příprava byla také pečlivá, vařil další postcoviďák na palubě, jenž přijal indiánské jméno Ten, co tančí s pachy. Ríšovo kvalit to sice nedosahuje, ale nepodceňujeme nic. Doneslo se nám také, že ostatní posádky mají už zvěřinu vařenou, ale nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Určitě ne v tomhle větru. Tak nám držte palce, všechny zdravíme domů z Murteru do Mordoru a děkujeme za podporu. Nezdá se to,ale čteme vše a těší nás to.
Divákům přejeme dobrý příjem, soupeřům hodně štěstí a sami sobě ... ať to prostě (nějak) vyjde ;-)
Vsude se pise, ze je to nejnarocnejsi ceska “offshore” regata. Poradatele a vsichni zucastneni vedeli, do ceho jedou, jugo bylo na predpovedi jiz od patku a nic se na tom nezmenilo ani pred startem. Pokud to chteli odpiskat, tak to nemeli pustit. A kdyz to pustili, tak to meli nechat dojet, pocasi bylo porad stejne. Jarni pocasi a 30kn vitr - jakakoliv sportovni plavba v Irsku, Skotsku, vylet na St. Kildu ci jachting v Bretani je narocnejsi nez tahle predcasne ukoncena prvni etapa “nejobtiznejsi ceske regaty”. Ano, je to zahul na posadku, ale proto sem jedeme, ne? Sahnout si na dno a zkusit, co vydrzime. A material? Lode jsme losovali, vsichni vime na cem jedem a ze se to muze rozsypat. Beru to jako dalsi stupen obtiznosti, take jsme nedojeli beze skod a odhadovat 30-40kn poryvy jen pocitem v noci bez windmetru nebyla uplne pr...Za mne za 100k dost draha nepodarena dovolena, misto zavodu dva dny venovane turisticke ceste zpatky ... pry “zaslouzeny den volna”, at jdou do haje. A ted budeme za odmenu dva dny honit vitr ze vsech moznych stran, chvilemi si sami foukat do plachet, aby to poradatele mohli nazvat regatou. Palec dolu. Jirka Pavlik, start. c. 23
Dnes při oslavě svých 73.narozenin přeji všem posádkam úspěšnou plavbu ve 2.etapě.
Luba Hofmann, posádka č. 25
više je ljudi pomrlo od jeda i od piča, nego od gladi i od žedi.
Zdar jak sviňa. Zdá se, že starty a cíle letošní regaty před námi neustále kličují a my je naháníme jak alena schilerová pražské kadeřníky. Ale protože objem vlasů v české ekonomice zřejmě převýšil únosnou mez a frizéři se připravují na povinný start jarní sezony, u nás v marině se stále zdá, že bychom mohli vyplout na druhou etapu, jen nevíme kdy. Včerejší den byl ve znamení přesunu ze zkráceného cíle u hvaru zpět do murteru, samozřejmě v tréningovém modu, tedy bez motoru na plachty. Vanulo jugo okolo 20 uzlů, jen tentokrát jsme ho měli za zády, což je v porovnání se stoupačkou neuvěřitelná slast, jako když si po roku glgání vyčpělého ovocného plechovkového birella u sokolského okýnka dáte točenou plzeň z tanku, ještě ve skle. Tréningová plavba je též trošku nadnesený výraz, protože situace na naší lodi má od tréningového modu dost daleko. Vilda po obědě – byla pizza sedmi chutí - prohlásil, že dneska netrénuje, a šel si lehnout, ježura si šel lehnout bez jakéhokoliv vysvětlení, vonťas v ten moment už dávno ležel, libor si vytáhnul z kajuty na palubu mokrou matraci, aby na ní ležel, mlaďas stále svěřepě odmítal odhalit něco z toho, jak dnešní mládež žije, a tak jsem na palubě jsem zbyl jen já a lehne přiopilý kapitán, který zahájil půldenní plavbu dle hesla – uděláme revizi zbytkového alkoholu, který ještě není v naší krvi. Proto se kuchaři naskytnula vyjímečná příležitost obléci si sváteční oděv do drsných podmínek a jít si na hodinku zakormidlovat. Musím uznat, že sezení z kormidlem při jízdě na zaďák má svoje kouzlo, jemně se to houpe, nemá to plyn ani ruční brzdu, člověk může komandovat posádku (která však většinově spí nebo je jemně cinklá) a na budících se objevuje spousta zajímavých údajů a čísel, ze kterých si člověk nakonec vybere, co se mu hodí. Po tomto romantickém zážitku jsem šel zpět do kuchyně namočit čočku, udělat karamelizovanmou cibulku, jelikož na večeři bylo uzené…
Dnes je druhý odpočinkový den – takzvaná rotace funkcí jak u mekáče. ježura s liborem jsou za sporákem, vaří kroupovou polévku s uzeným, krásně to voní. já musím uchlácholit martina housku a další čtenáře novým přispěvkem, zbytek týmu likviduje graševinu s jamnicí a debatuje o kadeřnické politické situaci doma. Oski nás telefonicky oblažil nádherným vtipem z mateřské školky. Venku zuří bora, je osm stupňů a pan komárek prohlašuje, že chčije a chčije. Čekáme na mlaďase, který jako rychlá spojka zajišťuje logistický most mezi lodí a místním supermarketem. Jen aby se nezaseknul někde v suezu…
Zdraví sváťa,
Není jednoduché se zavděčit všem. Věrní diváci hladoví po zprávách z první etapy, aby si mohli poránu v klidu zatrůnit nad čerstvými novinkami, zatímco posádce kručí v cíli břicho skutečným hladem. Proto přednost před potravou ducha dostávají davelské klobásky a grilovací sýr. Teprve nyní, když někteří již spokojeně oddychují v kajutách a kapitán mlsně cucá „tatranský čaj“, je chvíle pro pokorné zúčtování. Kurva, to byla ale dřina. Plout celou etapu proti silnému jugu se dá popsat několika geometrickými poučkami. Při plavbě na stoupačku se loď vychyluje okolo své podélné osy protínající předek a záď lodi. Čím silnější vítr, tím víc pohled v saloonu připomíná scény z katastrofického filmu zkáza lodi poseidon o záchraně party přeživších na převrácené zaoceánské loďce. Také výhled z oken saloonu ve výši ramen připomínající vodní svět znalce jachtingu nepřekvapí, to co občas překvapí, je zatopené okénko ve výši hlavy. Silné jugo o síle 20-30 uzlů s sebou nese drobný upgrade, a to jsou vlny. V tento moment přichází na řadu druhá pomyslná osa, tentokrát protínají lod mezi jejími boky, kol niž se svět točí. Silné vlny jsou pak doprovázeny tupými údery vln do dna lodi, do nichž tu a tam drsně padá, jako když nádražách mlátí kladivem do vagonu a kontroluje brzdy. Kombinace pohybů okolo dvou os najednou dělá z plavby romantický zážitek pro otrlé, s kajutovým bonusem pro ještě otrlejší. V takovémto počasí jsou veškeré činnosti na palubě omezeny na bazální životní funkce- vím, kde mám sedět a vím, čeho se budu snažit chytnout, až to se mnou sekne. Ostatní malichernosti, jako je jídlo, pití, odpočinek či močení je pak testem odvahy a chrabrosti ducha. Proto vám nepřekvapí, že ukrojení a namazání chleba ježurovou božskou vepřovou pomazánkou je vrcholných maisterstickem a potají naplněná prázdná petka tekutinou podobnou graševině dává tušit, že v saloonu došlo s jisté intimní události. Toť v kostce dnešní obsah dne.
Snad se jen hodí dodat, že naše lety získaná zkušenost neplést se moc na startu mezi snaživce nás po startu nutí se propracovat se do čelnějších pozic poctivou jízdou, kormidelníci v čele s chrabrým liborem a kapitánem po počáteční dětské radosti ze sportovní jízdy postupem času získavají skelný unavený pohled, libor asi dvakrát usíná za kormidlem, ale v momentu, kdy se náhodou dozvídáme, že etapa byla zkrácena, se ocitáme na krásném čtvrtém místě, které uhájíme. Ozývají se nabubřelé výkřiky, že zkrácená etapa je pro nás moc krátká na to, abychom naplno prokázali své kvality, ale v kouktu duše jsou všichni rádi, že to končí po 13 hodinách namáhavé práce, reálně ve třetině původní etapy. Takže děkujeme všem za projevy náklonnosti a věřte, když vám dlouho nepíšeme, znamená to, že je nám sice hezky, ale máme toto nad hlavu.
I čorava kokoš, zrno nade
sváťa
Tak za chvilku to vypukne??
Bolje je zdravom u sirotinti, nego li bogatom u bolesti.
V dnešní době se občas zdá, že člověk si nemůže najít svůj ostrov krátkodobé krásy a štěstí, ale opak je pravdou. vítejte na desátém ročníku naší účasti na velikonoční regatě. fakt, že devátý ročník se nekonal důvodu jisté choroby, nám neznemmožnil prohlásit tento ročník za úřední regatu, jen se nemůžeme interně shodnout, na které části bedny jsme se dle jarně cinklých statistik umístili. no, horší než třetí flek to určitě nemůže být. tyto kulatiny vnucují všem zúčastněným touhu po bilancování a vzpomínání na ikonická moudra a vzpomínky na významné okamžiky jednotlivých ročníků. pro kronikáře je třeba zopakovat, že dosavadními účastníky bez absence jsou kapitán bob, vilda a ježura.
už fakt, že jsem všichni dorazili do chorvatska, je drobný úspěch. negativní testy se vytiskly ve správné barvě, chorvatská celnice vrátila liborovi ukradnutou občanku a ježura si letos nezapomněl pas. je pravda, že naše sestava je silná, klasická a sebevědomá. náš kapitán pavel, požadující po každém zahulákání absolutní plnění příkazů již dvě minuty před tím než je vysloví, slovutný trimmer vilda, kterému se ani plachta při stání v marině nezdá dostatečně napnutá, konstantně objemově chlapácký ježura, vrchní zásobovač uzeného masa, který povolený limit tří kil masa dokáže stáhnout na šest kilo lahůdek, voňťas zkušeně mávající houbičkou a utěrkou po každém kuchyňském rodeu, libor prudící, že earl grey není černý čaj a náklon existuje jen při zaplavených kuchynských okýnkách, mlaďas kuba odvážně mlčící při dotazech připopilých staříků na životní styl dnešní mládeže, a nakonec já, kuchař sváťa, kterého tu a tam nechají při obratu vyseknout kosatku poté, co se odvážil z kuchyně na palubu, toť v úhrnu náš správný tým jak z písně nestora české popového vomit songu michala davida.
První dva předzávodní dny proběhly standardně, vypluli jsme na trénink, zažili chvíle křiku, překvapení, vzrušení a sytosti, ale nyní jsme připraveni vyplout směr dubrovník… jen drobné nesrovnalosti v kvalitě lodi nám způsobují vrásky na čele. unikající vodu do útrob lodi nám pomohli odhalit a spravit v marině, ale plyn do trouby jede na půl huby, což znamená, že rostbeef pečený normálně hodinu, trval hodiny tři a čajová konvice zapíská varem po 20 minutách. bude to složité, leč dingač a pozitivní nálada jistě dodá naší plavbě ten srávný směr. Uvidíme, zda to postačí.
Ráno vyplouváme. čeká nás silné jugo. Pro neznalé to není ani vanilkový nanuk, ani jugoslávec, kterého si pamatují vaši z kempu v zadaru. Pojedem proti větru, při tomto větru nejde moc vařit, takže chleba se škvarkovkou budou možná tím největším luxusem následujících dní. Kluci už spí, z kajut se ozývá hlučné a spokojené chrápání, bojím se, že i z naší motorkářské kajuty, snad najdu špunty od uši. Držte nám palce. Pojedeme jako vždy naplno.
Sváta insbruck